23 de des. 2014

Bones Festes!


2 comentaris:

Antoni Sabaté ha dit...

Magnífica la fotografía del Castell. I conmovedora pels qui estem allunyats fisicament de Flix.
Aquest nou any ha començat tot complint-se els desigs de la felicitació de Nadal, al menys pel que fa a noticies sobre Patrimoni.
El dijous 8 de Gener, el profesor Joan Hilari Muñoz, va presentar el seu llibre LA CONSTRUCCIÓ DEL CONVENT FRANCISCÀ DE JESÚS (1732 - 1792). Jesús és una EMD -Entitat Municipal Descentralitzada- que pertany al municipi de Tortosa.
L'acte es va celebrar a la sala d'actes de l'Ajuntament de Jesús i aquest edifici és justament el convent narrat en el llibre, bellament restaurat.
Jo estaba present a l'acte i quina va ser la meva sorpresa quant el profesor Hilari Muñoz -em coneix-, es va adreçar a la meva persona tot dient:" El Sr. Antoni aquí present i tots vostés han de saber, que la pedra del claustre del convent, és pedra de Flix". Aixó ho va trovar documentat el profesor Hilari Muñoz en uns documents que es troben a l'arxiu de la Catedral de Tortosa. Catedral que per cert, en la seva construcció, també es va emprar pedra de Flix tal com un dia em va explicar també el profesor.
Qué voleu que us diga... pues em va fer un salt d'emoció el cor.
Si un dia us animeu, podriem organitzar una visita a la Catedral de Tortosa i convent franciscà de Jesús, avui edifici Ajuntament i casal dels Jubilats. Jo podría encarregar-me d'aparaular el guiatge del propfessor Hilari Muñoz.

Un sentit i emotiu record per a tothom.

Antoni sabaté

Jaume Masip Llop ha dit...

Antoni, no havia vist el comentari fins avui, molt interessant el tema! et prenc la paraula! una abraçada!